2014. augusztus 6., szerda

Grízgombóc leves

Aki olvasta a korábbi bejegyzéseket tudhatja, hogy teljes tejmentes vagyis nulltoleranciás diétán van Barni, így a lakásból száműztünk szinte mindent, aminek a címkéjén akár csak az áll, hogy nyomokban tartalmazhat tejet vagy tejszármazékot. Így nagyon ötletesen kell főzni, hogy finom legyen, változatos, tejmentes, de egészséges is. Szerencsére a leveseket mindnyájan szeretjük, Barni egyik nagy kedvence a grízgombóc leves. Persze lehet venni bele fagyasztott gombócot is, de 3 perc alatt házi is készíthető és azért mégiscsak az az igazi. :-)

Grízgombóc leves 3 főre (2 adag/fő):
-2 nagy répa
-2 nagy zöldség
-fél fej karalábé
-1 kis fej zeller
-3 kis krumpli
- fűszerek: só, bors, petrezselyem, vegeta (ha lehet bio vagy házi)
-2-3 marék borsó

A gombóchoz:
-2 tojás
-búzadara
-kevés vegeta 
-1 csapott tk. liszt

A leveshez a zöldségeket meghámozom és apróra vágom. Én előző este fel szoktam pucolni és vágni, fóliával letakarva a hűtőbe teszem és másnap már csak fel kell rakni főni, így időtakarékosabb. :-) A zöldségeket annyi vízzel öntöm fel, ami bőven ellepi és fűszerezem. Főzni kezdem és közben addig fűszerezem, amíg már a továbbiakban nem kell a fűszerekkel foglalkozni. 

Amíg fől, a gombóchóz összekeverem a a hozzávalókat. A búzadara mennyisége a tojás méretétől függ, annyit kell hozzá rakni, hogy közepesen nehezen lehessen habverővel keverni. 10-15 percet állni hagyom, amíg a dara megduzzad és ha látom, hogy még folyékony teszek hozzá darát. Én akkor szoktam beleszaggatni, amikor már egyben esik le a kanálról a levesbe, nem folyik bele, mert akkor az egész leves zavaros lesz. 

Mielőtt kész lenne a leves az utolsó 10 perc főzésnél teszem hozzá a borsót és szaggatom a gombócokat. Én teáskanállal szeretem szaggatni, mi a nagy gombócot szeretjük. :-) Aki kisebbet akar az szaggassa mokkáskanállal. 

Amikor a gombócok megfőttek lehet is tálalni. :-)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése